Štyri jednoduché kroky, ktoré rozprúdia váš metabolizmus

31.08.2017

Leto je pomaly ale iste za nami, rovnako ako obdobie dovoleniek. Mnohí z nás mesiace pracovali na tom, aby počas leta mohli predviesť svoje telo na pláži v tom najlepšom svetle. Desiatky hodín strávených vo fitness centre, na bicykli alebo v bežeckých teniskách. Námahu, ktorá stojí za dobre vyzerajúcou postavou mnohokrát zničí jesenné a zimné obdobie, kedy si doprajeme viac jedla a menej fyzickej aktivity. Veľmi ľahko sa tak môže stať, že budeme opäť v januári zháňať permanentky do fitness centier, či kupovať novú bežeckú alebo cyklistickú výbavu. Oveľa jednoduchšie a zdravšie je udržať si peknú postavu až do budúceho leta, či dokonca ju ešte o niečo vylepšiť. Keď príde na chudnutie, alebo udržanie si vytúženej postavy, je potrebné pozdvihnúť do popredia náš metabolizmus. Ako teda nechať bežať metabolizmus na "vyššej úrovni"?

1. Jedzte častejšie

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že hneď v prvom kroku odporúčame porušiť to, čo v úvode nášho článku kritizujeme - väčšie množstvo jedla. Častejšie jedenie však nemusí hneď znamenať zvýšenie objemu stravy. Odporúčame ostať pri "overenom" množstve jedla, kedy vaša hmotnosť nerastie ani neklesá. Rozdeľte si ho však do viacerých chodov. Pre lepšiu predstavu vám odporúčame prečítať si náš ZEN MAGAZINE, v ktorom nájde informácie o stravovaní "PFC every 3", ktorého základom je jedenie v pravidelných 3-hodinových intervaloch.

2. Nevymažte zo svojho života pohyb

Nie je priam podmienkou prejsť denne viac ako 10 000 krokov, prebicyklovať, či ubehnúť niekoľko desiatok kilometrov. Predsa len jeseň a zimné obdobie pôsobia na naše telo skôr "ukľudňujúco" než burcujúco. Postačí aj malá zmena, ako napríklad nepoužiť na prepravu MHD, alebo vystúpiť o 1 až 2 zastávky skôr. V kancelárií je pohyb výrazne obmedzený, no aj tu môžeme nahradiť nervózne poklepkávanie prstom po stole napríklad pohybom okolo stola, alebo aspoň "vrtením sa" na stoličke. Hoci sa môžu tieto rady zdať na prvý pohľad smiešne, ba až absurdné, dokážu výrazne pomôcť udržať váš metabolizmus bežiaci na "vyššej úrovni".

3. Voda je dôležitá aj po lete

V médiách najmä počas leta intenzívne zaznievajú výzvy týkajúce sa dodržiavania pitného režimu. Je však dôležité povedať, že pitný režim je nie menej dôležitým aj počas jesene či zimy. Po prijatí tekutín sa náš metabolizmus do 10 minút zrýchli a ostáva v takomto stave približne pol hodiny. Preto je dobré dbať na to, aby sme tekutiny prijali aspoň raz za pol hodinu v primeranom množstve. Rovnako ako môže voda pomôcť, tak aj v neprimerane vysokom množstve uškodiť. Ideálne je denne prijať 2 až 2,5 litra tekutín.

4. Zvýšte príjem proteínov

Zvýšený príjem proteínu napomáha rýchlejšiemu a efektívnejšiemu spaľovaniu tukov. Je dobré, ak váš denný príjem tvoria z 20% proteíny. Udržíte tak váš metabolizmus na "zrýchlenej úrovni".

Existuje množstvo spôsobov ako sa zbaviť prebytočného tuku, udržať si svoju vytúžené postavu, či zlepšiť celkový vzhľad. V našom ZEN MAGAZINE, ktorý nájdete ZDARMA na našom webe nájdete pár užitočných rád ako na to.