Úspešný deň začína kvalitným spánkom

15.08.2017

O tom aký bude Váš zajtrajší deň z časti rozhodne už dnešný večer respektíve dnešná noc. Kvalitu odpočinku ovplyvňuje hneď niekoľko základných faktorov akými sú výživa a aktuálny telesný a duševný stav. Našťastie vo väčšine prípadov dokážeme tieto faktory výrazne ovplyvňovať a tak prispieť k tomu, aby nasledujúce ráno nemuselo začínať pochmúrnou náladou, či pocitom nedostatočného oddychu. 

Vyvinuli sme produkty AM&PM, ktoré pomáhajú splniť nároky nášho tela na rôzne skupiny minerálov, vitamínov a živín. Ale pre získanie maxima zo svojej energie ako aj správneho "nastavenia biologických hodín" je dôležité a vhodné dodržiavať niekoľko zásadných odporúčaní.   

Pripravte sa na ráno už večer

Jednoduchým, ale efektívnym krokom ako znížiť množstvo stresu po prebudení je jednoducho myslieť na niektoré veci už večer. Napríklad oblečenie či desiatu si pripravte ešte pred spaním. Všetky potrebné materiálny do práce si pripravte na stôl a aby ste ich nezabudli, je dobré si na nich položiť niečo, bez čoho sa nepohnete z domu, napríklad peňaženku. Myslite vždy na to, že telo potrebuje aspoň 8 hodín spánku, preto choďte spať dostatočne skoro. Samozrejme pred spaním nezabudnite na doplnenie živín dvoma tobolkami produktu PM

Dostatok tekutín je prioritou

Počas dňa je príjem tekutín oproti noci veľmi intenzívny. Naše telo ostáva počas spánku niekoľko hodín bez príjmu akýchkoľvek tekutín. Ráno sa teda prebúdzame s pocitom sucha v ústach a rovnako sa cítia aj naše bunky. Pred spaním je vhodné vypiť aspoň jeden pohár vody a následne ráno rovnako. Ráno je dobré pridať do vody pár kvapiek citrónovej šťavy. Naštartujeme tak efektívne všetky dôležité procesy v tele a rovnako z nás rýchlejšie opadne pocit ospalosti. 

Cvičenie

Pre mnohých je priam nepredstaviteľné, že by ráno hneď po prebudení mali naskočiť na bicykel a intenzívne šliapať niekoľko minút, či navliecť sa do bežeckého oblečenia a pobehnúť niekoľko stoviek metrov. Aj keď by to nebolo na škodu, úplne postačí otvoriť balkónové dvere, či okno a ešte v pohodlí pyžama spraviť aspoň desať drepov, klikov či brušákov. Zabezpečíme si tým dobré prekrvenie svalov a tým aj rýchlejšiu distribúciu živín do celého tela. 

Meditácia

Mnohí z nás poznajú niekoľkonásobný odklad budíka, čoho dôsledkom je následné behanie po dome v časovom strese z meškania. Namiesto takýchto stresových situácií je dobré sa na malú chvíľu zastaviť a popremýšľať o pár pekných spomienkach či o tom, čo nás počas dňa čaká. Naša myseľ sa tak pozitívne naladí a tak bude riešenie mnohých problémov, ktoré deň so sebou prinesie oveľa jednoduchšie.  

Nezabúdajte na jedlo

Pred spaním je dobré dve až tri hodiny nejesť, aby sme počas spánku nezaťažovali metabolizmus zbytočnými úkonmi, ktoré môžu výrazne ovplyvniť kvalitu nášho odpočinku. Dvojhodinová pauza od jedla však neplatí ráno. Nie nadarmo sa hovorí, že raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa. Pomôžu vám naštartovať metabolizmus a dodajú dostatok energie na najbližších pár hodín. Nemusí to byť nič veľké, postačí aj krajec chleba, či malý tanier čerstvej zeleniny. Pri raňajkách rovnako nezabudnite na svoje dve tobolky AM

Stanovte si svoje denné ciele

Reálne ciele, ktoré ste odhodlaný počas dňa dosiahnuť sú vhodným prostriedkom ako pri "večernej rekapitulácii" zaspávať s pocitom, že ste splnili svoj denný plán a môžete tak svoj deň pokladať za úspešný. Voľte skôr jednoduchšie ciele, ktoré viete splniť. Plnenie denných cieľov vo vás dokáže pred spánkom vyvolať pocit spokojnosti, čo veľmi efektívne pôsobí na kvalitu vášho spánku. 

Niekedy je až zarážajúce aké jednoduché úkony dokážu zlepšiť nielen náš spánok, ale následne aj priebeh celého dňa, našu náladu, náš výkon. Navyše tak dosiahneme optimálne fungovanie metabolizmu, čoho výsledkom je zdravý a správne fungujúci imunitný systém, efektívne trávenie potravín a vstrebávanie tukových zásob. Samozrejme nikdy nesmieme zabúdať na dostatočný príjem tekutín a živín v podobe stravy ako aj doplnku AM&PM Essentials.